Това е стара статия, която съм списвал преди повече от 5 години. Тя отразява знанията ми и разбиранията на този етап от живота ми. Не мога да кажа, че тази статия вече отговаря на  сегашните ми стандартите ми по ред причини, но реших да я запазя с две цели:

1. Първата  е, за да може да я прочетете и след това да стигнете до чудесния обзор направен от Костадин Зашев от Strong by Sciense  .Вижте обзора тук: https://fibro.bg/efektivna-li-e-akupunkturata/
  2. Втората е, за да ви покаже как един здравен специалист може да признае грешките и  в невежеството си. В това няма нищо трудно или болезнено. Сортирането на статиите, които съм писал е трудна работа. Има още доста статии, които ще бъдат преместени в категорията „Митове и легенди“, както направих с тази статия. Те са един пример от мен за вас и средство, за да стигнете до по-качествена информация, когато това е възможно.

Около 40% от  всички пациенти, които се подлагат на операция, за да възстановят дискова херния, не са доволни от резултата. В някои случаи могат да се формират постоперативни белези , съединителна тъкан и лезии, които да причинят болка в кръста или в задните части; в други случаи мускулите на кръста могат да се преразтегнат и да станат по-податливи на наранявания, които създават напрегнати болезнени точки, които  е много трудно, дори невъзможно да се излекуват.

В своите усилия да намалят болката, която се появява понякога след операция, пациентите приемат лекарства ( болкоуспокояващи или противовъзпалителни нестероидни средства) или дори се подлагат на нова хирургична процедура.

Скорошно проучване публикувано в Journal of Manipulative and Physiological Therapeutics (JMPT) предлага формата на акупунктура, при която се използват сребърни игли като ефективен начин за облекчаване на тази болка.

Група от лекари водена от доктор Li Yi-Kai от Първи военно-медицински университе в Guangzhou, Китай изучава 24 пациента 17 , от които са мъже със средна възраст от 54.5 години. Всички субекти са били подложени на операция, която е отстранила пулпозното ядро, меката желатиноподобна част, която се намира в центъра на интервертебралния диск.

Всички пациенти изпитвали постоянна или пронизваща болка в долната част на гърба и задните част,  с напрегнати зони локализирани в меките тъкани близо до лумбалните прешлени, фасцията на задните части и еректорите. Преди да се подложат на терапия със сребърни игли пациентите са били третирани с тракция, масаж, традиционна акупунктура, нестероидни  противовъзпалителни средства, билкова медицина, но никоя от терапиите не дала задоволителен резултат.

Пациентите били сложени да легнат първо да легнат по корем или настрани. Напрегнатите точки били идентифицирани  от лекаря, които прилагал лечението с помощ и насоки от страна на пациента. Като използвали напрегнатите зони като насока, други точки разположени поне на два сантиметра разстояние били маркирани за да се сложат игли там. Инжектиран бил лидокаинов разтвор, за да се намали болката асоциирана с проникването на иглите.

Използвани били стерилизирани сребърни игли( 80% сребро, 1 мм диаметър, затъпени до такава степен, че да не са много остри.), те били поставени в същата зона, в която инжектирали лидокаина. Иглите били поставени перпендикулярно или странично в зависимост от локацията на напрегнатата точка. Конусчета от мокса били поставени на горната част на иглите и били оставени там, докато изгорят. Когато моксата изгоряла напълно и иглите се охладили, те били отстранени и зоната/те били намазани с йодна тинктура, за да не се инфектират.

Неща, които трябва да знаете:

Иглите трябва  да са достатъчно дълги, за да достигнат до зоната на където болката в меките тъкани произлиза. Те също така трябва да са достатъчно дебели, за да не се счупят при натиск или мускулен спазъм, но да са достатъчно меки, за да могат да вървят по костните структури, за да достигнат до мястото където е мекотъканната лезия.

Тази терапия трябва да се практикува само то квалифицирани лекари. Помнете, че среброто е изключително добър проводник на топлина и болката, затова  е препоръчително тази терапия да се извършва при пълна (локална)  анестезия.