Болеста на Хофа

bolest na Hoffa

При нея под капачката се усеща болка поради възпаление, хиперплазия/ разрастване/ и възможно прищипване на мастната възглавничка, която защитава пателата от наранявания. Структурите, които могат да прищипят мастната възглавничка при движението си една спрямо друга са големия пищял и бедрената кост.

Симптоми на Болестта на Хофа

Причини

Болеста на Хофа може да бъде предизвикана от сериозно наранаяване или хронични микротравми и стрес на мастната възглавничка под капачката на коляното. Това често се проявява по време на дейности, които изискват пълно сгъване или разгъване на коляното. Мастната възглавничка се прищипва между бедрената кост и големия пищял, възпалява се и това води до неприятна болка.

Рискът се увеличава с:

Превенция

Прогноза

Ако се лекува правилно симптовите на Болеста на Хофа обикновенно изчезват.

Възможни усложнения

Лечение

На първо място лечението включва използване на лед и медикаменти за намаляване на болката и възпалението. Използват се засилващи и разтягащи упражнения, това може да намали болката при работа. Тези упражнения може да се изпълняват самостоятелно като програма или да са под надзора на физиотерапевт. Вашият лекар може да ви посъветва да си направите кортикостероидна инжекция за намаляване на възпалението при сериозни случаи, за да се намали възпалението. Хирургичната операция рядко се прилага при това заболяване.

Медикамети

Топлина и Студ

Криотерапия трябва да се прилага от 10-15 минути на всеки 2-3 часа при възпаление и болка и незабавно след дейност, която е обострила симтомите. Използвайте ледени пакете или леден масаж.
Топлинните процедури могат да се прилагат преди засилващи и разтягащи упражнения предписални ви от вашия лекар, физиотерапевт или спортен треньор. Използвайте топли компреси, парафин или топла вода.

Търсете медицинска помощ ако:

Упражнения за засилване и увеличаване на обема на движение при Болеста на Хофа

Тези упражнения могат да помогнат, когато започнете да рехабилитирате вашето коляно. Симптомите могат да изчезнат без допълнителна намеса на физиотерапевт, лекар или спортен треньор. Докато изпълнявате тези упражнения запомнете:

Дейности подобряващи обема на движени

Активно сгъване на коляното

Разтегнете задната част на бедрото от Лег

Разтягане на квадрицепс фемурис от изходна позиция Лицев Лег

Разтягане на задната повърхност на бедрото от изправено положение

Засилващи упражнения при Болеста на Хофа

Мускулите ви добиват издържливости сила, за да извършвате ежедневните си дейности и работа, чрез контролирани упражнения.
Изпълнете тези упражнения както са ви инструктирали вашия физиотерапевт , лекар или спортен треньор Увеличете повторениета и съпротивлението според указанията на специалисти.

Засилване на квадрицепса, къси арки

Засилване на квадрицепра повдигане на изпънат крак

Засилване на квадрицепса- използване ан стъпало.

Засилване на квадрицепса , плъзгане пос тената

Следвайте стриктно инструкциите . Болката в коляното се увеличава при неправилно поставено стъпало или коляно.

Бел. Ред. Всяко едно празно място и недадените стойности показват, че СПЕЦИАЛИСТ ТРЯБВА ДА ГИ ОПРЕДЕЛИ. Информацията в тази статия не трябва да се приема като база за самолечение, консултирайте се с лекар и рехабилитатор/ кинезитерапевт преди да ги изпълните.

Източник : http://www.sw.org/misc/health/Hoffa’s%20Disease%20(Infrapatellar%20Fat%20Pad%20Syndrome)%20with%20Rehab-SportsMed.html