Топлината и студа са двата най-често срещани типа неинвазивни и непристрастяващи болкоуспокояващи терапии за мускулни и ставни болки. Кое ще използвате зависи дали болката е новопоявила се или хронична.
Най-общо казано новите травми ще предизвикат възпаление и оток. Ледът ще намали притока на кръв, като по този начин ще намали възпалението и отока. Хроничната болка може да се повлияе с топлина, топлината ще отвори кръвоносните съдове, мястото ще се кръвоснабди и по този начин ще се ускори излекуването.

Следната информация ще ви помогне да научите как се използват температурозависимите терапии.

.Using-Hot-and-Cold-Therapy-for-Pain-Relief

Топлинна терапия

Какво прави тя?
Топлината отваря кръвоносните съдове, което увеличава кръвообращението и повишава притока на кръв, кислород и хранителни вещества, което забързва излекуването и понижава болката в стави, успокоява напрегнати мускули, връзки и сухожилия. Топлината също така намалява и мускулния спазъм и може да увеличи обема на движение. Като нанесете повърхностна топлина на тялото си може да увеличите гъвкавостта на сухожилия и лигаменти, да намалите мускулните спазми, както и да намалите болката.

Как се прилага?

Топлинните източници могат да са източници на суха или влажна топлина. Сухите източници могат да изсушат кожата. Влажната топлина прониква добре. Топлината може да бъде приложена чрез електрически или микровълнови източници, бутилка с топла вода, пакети с гелове,  топли водни бани. Топлината трябва да е мека, не прекалено силна и трябва да се поддържат постоянни температури, ако е възможно. Питайте своя лекар или физиотерапевт кой източник е най-добър за вас.

Кога да я използвате?

Прилагайте топлина при сковани стави или хронични ставни и мускулни болки.

Как мога го използва безопасно?

Не прилагайте директно върху кожата. Вместо това увийте източника на топлина в тънка хавлия.

Ето ви още няколко съвета.

Не прилагайте повече от 20 минути освен, ако лекарят ви или физиотерапевта ви не ви е препоръчал така.
Не прилагайте топлина върхо оток. Използвайте студени компреси.
Не използвайте топлина при лоша циркулация или диабет.
Не прилагайте топлина върху открити рани или шевове.
Не лягайте върху горещия компрес. Ако заспите може да се изгорите неприятно.

Криотерапия
Очаквайте продължение…