Синдромът на глутеус медиус е състояние, което причинява болка и възпалаение във външната част на таза.  Той се причинява от мускулни разкъсвания( разтежения) в самия мускул или сухожилието му. Глутеус медиус е отговорен за отвеждането на крайника встрани( абдуциране), както и стабилизирането на таза докато ходим, тичаме и скачаме. Синдромът на Глутеус медиус  обикновенно има две оценки на увреда на мускула и/или сухожилието. Оценка 1 причинява болка, но сухожилието не е разтегнато. Оценка две включва разтежение в сухожилието поради преразтягане или частична руптура. При оценка 2 все още имаме запазена функция, макар че тази функция ще бъде увредена и намалена.

gluteus medius1

Симптоми

Причини

Синдромът глутеус медиус може да бъде причинен от тежка или хронична травма . Тези наранявания често са причинени от увеличаване на интензивността, честота или продължителността на тренировката. Типично това състояние се асоциира с накланяне на таза при ходене и тичане.

Рисковете се увеличават с:

Превенция

Прогнози

Ако се лекува правилно мускулът се възстановява в период от 2 до 6 седмици.

Възможни усложнения

Лечението включва използването на криотерапията и фармакологични средства, за да се намали болката и възплаението. Важнот е да се включи засилваща  кинезитерапевтична програма с упражнения, както и да се модифицират всички дейности, които могат да обострят симптомите. Много рядко се налага хирургическа операция и то само след 6 месечно неуспешно лечение с консервативни методи.

Лекарствени  средства

Топлинни и студови процедури

Потърсете Медицинска Помощ при:

Упражнения

Очаквайте продължение!

Източник: https://secure.familyhealthtracker.com/deliver.aspx?s=sm&t=di&l=en&f={ddd0d88b-6286-4f68-bd55-7b557270650b}&key=26dd85c28d515a89bff6d8625ddf298a