Зад привидно извънземната концепция на интеркосталната невралгия ще намерите възпалени на интеркосталните нерви. Специфично термина се отнася до симптоми на болест, която има различни причини. Например, гръбначен стълб, бели дробове, ребра или плевра могат да бъдат наранени. Човек има 12 двойки ребра, които служат като защитна структура около белите дробове и сърцето. Те формират торакса- гръдния кош. Разстоянието между ребрата е запълнено с интеркосталните мускули, които са отговорни за дихателните движения. Тези мускули усещаме когато има схващане или бодеж. Междуребрените нерви се формират от долните клончета на спиналните нерви. Става дума за нерви, които излизат директно от гръбначния мозък и се намират между двата прешлена.

Интеркосталната невралгия е трудна за диагностициране. Не може да бъде засечена с рентген или други видове образна диагностика. Дори изследване на засегнатия нерв не показва някакви промени. Най-просто казано това е ненормалното раздразване на нерва и неговата обвивка. Няколко могат да са причините:
• Грип и други инфекциозни заболявания
• Алкохол и други токсични агенти
• Анемия
• Затлъстяване
• Диабет

Следователно ако не намерим някакви органични находки за болка в гърдите, най-вероятно говорим за интеркостална невралгия

Обсъдете лечението с вашия лекар

С този тип болка в гърдите засегнатия човек обикновенно се оплаква от продължителна едностранна изгаряща болка или дърпане особено при дишане. Рязка режеща болка се усеща като колан около задната част на гръдния кош по конкретно около интеркосталния нерв и може да се усили при кихане и кашляне.
В редки случаи бодежи в ребрата от лявата страна на гърдите се появяват. Стегнатост на гърдите и усилено стягане на сърцето също могат да бъдат усетени. Поради болката дихателните движения са редуцирани и дишането е намалено до минимум, за да се щади пациента от болката. Това не полезно защото поради намаления пристъп на кислород може да възникне усещане за страх, раздразнение и слабост. След като болката се появява в зоната на сърцето тези усещания могат да се усилят, някои хора дори си въобразяват че имат „сърдечни проблеми „. В повечето случаи болката идва от гръбнака и се локализира между лопатките или вътрешния ръб на лявата лопатка. Може да се прехвърли по ръката и дланта.

Вечерите болката обикновено се влошава, както при стрес или прекалена физическа дейност, промени във времето, студ, влага или при седене с приведени рамене. Циркулаторни проблеми, замаяност, чувство на слабост също са важни симптоми. Всички тези значи на интеркостална невралгия формират диагнозата на лекаря ви.

ТЕНС електротерапия често носи бързи резултати.

Терминът интеркостална невралгия обикновенно не описва конкретна болест сам по себе си. Той по скоро се формира от симптоми. Може да има много причини за възпаление на интеркосталните нерви както изброихме по-горе. Нека добавим ревматизъм, херпес зостер или шипове. Дегенеративните промени на прешлените обикновено са един от основните причнители на възпалени на интеркосталните нерви. Всеки един от тези интеркостални нерви инервира лентовидна зона от кожата, затова и усещате болката по този начин.

Причинители много, няма да ви занимаваме допълнително с това. Ролята на лекаря е той да открие причината и да назначи лечението ви.

Нека да поговорим за ТЕНС електростимулацията, която е част от физиотерапевтичното лечение.

Физиотерапевтичните процедури на тази невралгия обикновено включват топлинни процедури, болкоуспокояващи както и избягване студ и алкохол. Въпреки всичко интеркосталната невралгия е трудна за лечение. Това състояние може добре да бъде излекувано, но доста често хронифицира. Поради това че причинители могат да са разнообразни и понякога неизвестни лечението обикновено е симптоматично. Важно е да се преборим с болката.

ТЕНС- или транскутанелна електрическа невростимулация е метод с почти минимални странични ефекти, който успешно се бори с болката. Както името подсказва нежни електрически импулси се доставят през кожата до нервите като ги стимулират изпреварвайки болковите импулси и по-този начин затварят „врата за болката”. Тя не може да достигне до главния мозък и да бъде осъзната като дразнител.

Това са принципите на така наречена Теория за контрол на портата. По пътя на болката има „портали“, които могат да бъдат затворени. Още повече този научнообоснован метод стимулира отделянето на хормони на щастието като ендофин, който също така е болкоуспокояващ.

Източник: http://tens.ch/?page=2&lan=en&kat=171&id=66521