Направих си труда да преведа това видео, създадено от колегите от Малта, в което ясно и точно се казва кои са Физиотерапевтите, какво правят,  къде работят,  как могат да помогнат, къде се обучават. Правя го, за да покажа  защото имаме нужда от ФИЗИОТЕРАПЕВТИ,  а не от рехабилитатори, кинезитерапевти и всякакви други реплики на оригинала. Българските пациенти и Българските лекари и КОЛЕГИТЕ В БЪЛГАРИЯ трябва да разберат, че ФИЗИОТЕРАПИЯ НА СВЕТОВНО НИВО СЕ ПРАКТИКУВА ОТ  ЕДНА ПРОФЕСИЯ- ФИЗИОТЕРАПЕВТ. ВСИЧКО ОСТАНАЛО Е КОМПРОМИС, КОЙТО  СПОРЕД МЕН НЯМА МЯСТО В БЪЛГАРИЯ!

physio

” Физиотерапевтите са експерти в развиването и поддържането на способността на хората да се движат и функционират през живота си. С отлично разбиране, затова как тялото се движи и какво го спира да се движи добре, те насърчават уелнес, мобилност и независимост!

Физиотерапевтите лекуват и предотвратяват много проблеми, причинени от болка, заболяване, инвалидност или болест, свързани със спорт или работата наранявания, напреднала възраст и дълги периоди на обездвижване.

Физиотерапевтите работят с хора, които са засегнати от широка обхват от състояния и симптоми, например:

Те работят в различни работни места включително:

Те използват техните умения, за да третират причините за болка и ограничения в движението  и функцията.

Те използват много терапевтични подходи, за да подпомогнат пациентите да възвърнат своята мобилност и да увеличат потенциала си.

Те насърчават здравословния начин на живот и упражненията.

Те лекуват всеки пациент като индивид и внимателно правят оценка, за да идентифицират нуждите му.

Те лекуват спортни наранявания и насърчават здравословни и безопасни дейности.

Работят с деца с проблеми с координацията, баланса и други двигателни проблеми, за да подобрят и повишат тяхната независимост.

За да постигнат всичко това, Физиотерапевтите се обучават няколко години, през които получават пълно знание за системите на човешкото тялото и уменията да лекуват широк спектър от проблеми. Това образование обикновено е на университетско  ниво, което предоставя ПЪЛНО ПРОФЕСИОНАЛНО РАЗПОЗНАВАНЕ И ИМ ПОЗВОЛЯВА ДА ПРАКТИКУВАТ НЕЗАВИСИМО!

Световния ден на физиотерапевтите е 8 септември всяка година и е възможност за Физиотерапевтите по целия свят да привлекат внимание към жизнено важната роля, която тяхната професия играе в това, да прави и поддържа хората добре, мобилни и независими!

Денят беше избран през 1996 година от Световната конфедерация за Физикална терапия. Това е Професионото тяло, което представя над 300 000 физиотерапевти от 101 държави на световно ниво.

Физиотерапията прави разликата!”