Tendinitis calcarea- калцифициращ тендинит на рамото

Тендинитис калкареа се характеризира с депозити от кристализирал калциев фосфат в сухожилията. Защо сухожилията калцифицирата
не е напълно ясно и разбрано, тоест етиологията е неизяснена. Симптомите могат да обхващат пълна липса на оплаквания до остра болка и
силно ограничен обем на дивижение поради болката, което може да доведе до скованост в рамото и след време до контрактура.
Рентгеновата снимка често е най-добрия начин да се видят калциевите отлагания.

kalkschulter

Лечението цели елиминиранетона болката и разграждането на калциевите депозити както и намалянето на възпалителните процеси, за да се запази
обема на движение в раменната става.

Консервативната терапия включва

1. Електротерапия- лечение с диадинамични токове се е доказло с добър болкоуспокояващ ефект

2. Ултразвук- ултразвуковата терапия. Някои пациенти описват, че механотерапията с високочестотен микро-вибрационен масаж облекчава болката. Макар че все още няма публикувани проучвания.
Бел.Ред Действието на ултразвука не се ограничава само до микромасаж, при него се генерира топлина, променят се течностите в самите клетки, наблюдаваме така наречения феномен „кавитация“ и т.н.

Субакромиални ифилтрации- Кобминация с кортизон или други кортикостероидни препарати и локален анестетик подобрява свободата на движение и облекчава болката за известен период от време но не
разгражда калциевите депа.

4. Екстракорпорална шокова терапия. Този вид терапия показва ефективността си в различни проучвания през последните десетилетия. Успешните опити и ефективността при това лечение е около 65% са значително по-ниски от хирургически лечения.

5. Пункции- чрез игла пунктираме и измиваме меките подобни на паста калциеви депозити.

Хирургическа терапия

Ако консервативното лечение се провали калциевите депозити трябва да бъдат отстранени хирургически. Възможни хирургически лечения са:

1. Артроскопско- ендоскопски метод: Ендоскопското отстраняване може да бъде успешно, ако калциевите депозити са видими от страната на бурзата.

2. По-дълбоките и по-трудно видими и недостъпни места налагат отваряне на минимален вход ,през който оператора достига до калциевите депозити.

Грижи след операцията.

Ръката се имобилизира в превръзка на Gilchrist за първия ден след операцията. В същото време физиотерапевт започва да работи с пациента с упражнения рано, за да се предотврати сковаване и контрактура.
Заради възпалението на меките тъкани, болката може да продължи няколко седмици, което изисква физикални мерки.

Източник: http://www.ortho-praxis.ch/kalkschulter-en.php