Шведска стена е уред, който носи много ползи, за рехабилитатор и за пациент, ако са склонени да излезят от зоната си на конфорт и да се натоварят. По тази причина реших да напиша статия, която да опише ползите при рехабилитация на ортопедични травми, нервни болести и други заболявания и състояния.

шведска стена рехабилитация при ортопедични травми

Повторението и придобиване на физическа сила са основните неща, които водят до успех при инсулт или друго заболяване/ състояние, което оставя отпечатъка си върху нервната система. Има много фактори, които ще ви пречат, за да достигнете нужният обем и интензивност на натоварване, за да се възстановите, но там е и работата на един рехабилитатор да прецени как да използва шведска стена в терапията ви:

1. Спастичност/ригидност/дистония

2. Вялост

3. Болка

4. Отпадналост

5. Запек, приливна инконтиненция

6. Нарушена реч или нарушено разбиране на реч

7. Нарушени познавателни функции или съзнание, памет, логика, взимане на решения, нарушено с

8. Нарушен гълтателен рефлекс

9. Депресия

10. Мързел и липса на мотивация, както и други особености на характера

11. Прекалено обгрижващи близки, липса на личен асистент или близки, които да помагат

12. Неадекватен сън като качество и количество

13. Лош хранителен режим с неадекватни количества калории, макро и микронутриенти

14. Високо тегло

15. Мършавост поради намалени мастни депа и мускулен гликоген, което води до немощ

16.Скованост на ставите

17. Мастна дегенерация на мускулите и хипотрофия/атрофия

18. Високо/ниско кръвно налягане

19.Отоци по ставите

20. Намалена костна плътност (остеопороза/остеопения)

21. Ревматоидни заболявания

22. Гъста/разредена кръв и опасност от тромб/изкрървяване

23. Сърдечна недостатъчност, предсърдно мъждене

24. Централна умора от увредата и дегенерацията на нервната система

25.Липса на социален живот/прекалена социалност за сметка на упражненията и др. мероприятия

26. Лошо планиране на натоварването, както и липса на системност и методичност в самостоятелната работа от страна на пациента и неизпълнение на предписанията на лекар и физиотерапевт.

27. Нарушения в равновесието, вертижен синдром

28. Нарушения в зрението- слепота, двойно виждане, неглект, нистагъм

29. Нарушение в дълбоката сетивност и усещане за тялото в простанството

30. Атаксия/хорея и всякакви неконтролирани движения

31. Нарушение в кожната чувствителност и фантомни усещания

32. Ятрогенни медицински причини(неподходящи лекарства, инфекции, ноцебо, операции и предписване на упражнения)

рехабилитация на ортопедични травми
Вреда, болест, причинена от лекуващия!https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%AF%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F

33. Ятрогенни физиотерапевтични причини: твърде много пасивни електромодалности, масажи, разтягане, лечение от положение и леки физически упражнения, които не натоварват пациента поне на 70-80 процента от физическите му възможности, лоша комуникация с пациента и незачитане на неговите ценности и нужди, както и неадекватно обучение за дейностите от ежедневието и т.н.

34. Губене на време, усилия и финансови средства в алтернативни терапии, които обещават лечение.

35. Липса на финансови средства, с които да си закупите нужните уреди, тежести и ластици и да си осигури допълнителна квалифицирана помощ.

36. Диабет и всички последици от него

Тези неща могат да ви затруднят да станете по-силни и да се научите да живеете с това, което имате, както и да си спомните загубените двигателни умения, благодарение на изумителната пластика на нервната система. А уж поста беше за уреда шведска стена. 🙂

Във всеки един момент можете да изберете да си намерите извинение да не правите упражнения. Един добър рехабилитатор ще ви помогне да останете фокусирани върху задачата независимо дали правите рехабилитация на ортопедична травма или възстановявате някавка екзотика от нервните болести! Важното е да сте постоянни, системни и последователни, тогава дори и състояния като спастичност, която не може да бъде излекувана, а само контролирана, ще се бъде подобрена и животът ви ще стане по-лесен!

Винаги търсете консултацията на здравен специалист. Тази публикация не замества такава консултация.

Ако считате, че работа ни е полезна последвайте фейсбук страницата Физиотерапевт БГ ЕООД и споделете това съдържание, за да стигне до повече хора!

___________________________________________

При въпроси или за записване на часове 0898663479 за град Пловдив, ул. Тодор Александров 7, Физиотерапевт БГ ЕООД

webpage: https://physiobg.com/

🎥YouTube: #RehabilitationPlovdiv