Невродинамика- индикации, контраиндикации и за какво да внимаваме

Продължавам с втора кратка научно-популярна статия на тема “Невродинамика”, а първата може да видите тук. (виж тук)

Темата наистина е любопитна и е добре да се натрупа повече свободна и достъпна информация на български език, за да могат терапевтите и гражданите да направят своя информиран избор дали да прилагат/плащат за техники основани на концепцията на “Невродинамиката”. В тази статия ще изброя основните индикции, контраиндикации и за какво да внимаваме, ако правим техники/упражнения, които се основават на принципите на Невродинамиката.

Нека започнем с индикациите или кога можем да правим невродинамични тестове/упражнения:

1. Човекът пред нас има симптоми в крайниците, врата, кръста, торакални дял или главата. Това означава, че преди да пристъпим към самото тестуване е задължително да се снеме анамнеза!
  2. Симптомите са стабилни. Човекът пред нас не е в голямо страдание, нито видимо лошо здраве и също не описва бързо влошаване на симптомите и загуба на моторна и/или сетивна функция!
  3. Ако има неврологична симптоматика, то тя е лека и не се провокира лесно от движения или позиции, които заема пациента, а също е важно да се уточни, че те са преходни по характерситика, а не постоянни!
  4. Болката не е нетърпима и не се обостря лесно и внезапно от тривиални движения!
  5. Всякакви други симптоми са леки и не се обострят внезапно, без да отминават след прекъсване на движение или промяна на позиция

Конраидикации за невродинамични тестове са червени флагове като:

• Инфекция
  • Травма, която не е била диагностицирана от травматолог!
  • История на злокачествени новообразования на костите и нервната система и липса на консултация от онколог и невролог/неврохирург!
  • Синдром на конската опашка
  • Травми на гръбначният стълб

Какво да повиши вниманието ни преди да пристъпим преди да тестуваме:

1. Дискови патологии
  2. Общо и неуточнено неразположение, което може да маскира злокачествени новообразования и опасни недиагностицирани състояния
  3. Циркулаторни проблеми
  4. Замаяност, двойно виждане и загуба на съзнание поради патологии в областта на врата
  5. Епилепсия, пирамидна и екстрапирамидна симптоматика